Brev:
Har de sidste uger ikke ville spise - 11 måneder
4. september 2014
Alder:
11 mdr.
Har de sidste uger ikke ville spise - 11 måneder
Hej Helen
Kort opdatering: Vores pige bliver 1 år i denne mdr og er et kolik og følsomt barn. Vi er lige blevet færdig med at børste hende som vi har gjort gennem 3 mdr. Hun har altid sovet meget dårligt. Jeg ammer meget, men det har jeg hele tiden gjort så det burde ikke påvirke hendes sult efter rigtig mad.
De sidste 2-3 uger har vores datter stort set ik vil spise. Der er dage, hvor hun kun spise 1 banan og 1 ostehaps. Hun har gennem lang tid blevet tilbud 6 måltider om dagen.
Vores dag så sådan her ud:
Morgenmad; havregrød med frugtmos på, halv banan og vand
Mellemmad; stykke lyst brød med smør og ost og lidt frugt og vand
Frokost; agurk til hånden, rugbrød med leverpotej eller smøreost og evt rester fra aftensmad, og vand.
Mellemmad; frugt, yougurt med lidt frugtmos på.
Aftensmad;ex pasta med laks, kylling med ris karry (får hvad vi får)
Mellemmad; grød og et stykke frugt.
Vi har hele tiden været meget large med maden. Hun får lov at pille med det, spise med hænder selv, undersøge det lige så meget hun vil. Hun får altid mad hun selv kan holde. Vi prøver med gaffel, børneske, voksenske, enkelte bidder foran hende, egen skål..
Hun har altid spist.. Nogle dage mere end andre men jeg har aldrig gået så meget op i det, da jeg altid har tænkt at nogle dage er man jo selv mere end sulten end andre. Så når hun ik har spist mere har jeg altid tænkt at så er hun ikke sulten mere og har aldrig presset hende. Jeg spiser altid samtidig med hende i alle hendes måltider og vi har også lidt lege figur som vi giver mad ved bordet..
Men de sidste 2-3 uger har hun bare overhovedet næsten intet spist og jeg er begyndt at bekymre mig og jeg prøver at være afslappet ved bordet når vi spiser men er bare Begyndt at blive så ked og jeg er begyndt at stikke skeen ind i munden for at få hende til at spise men hun spytter det bare ud.. Det hjælper heller ikke at have hende på skødet og give hende mad der. Jeg tilbyder mange forskellige ting ved hvert måltid.. Synes hele tiden jeg laver mad men ligemeget hjælper det. Så er der måske en enkelt dag hvor hun spiser meget og vi tænker sådan! Og så kan der gå en uge uden hun vil spise igen. (Hun er derfor også begyndt at amme rigtig meget hele natten, altså hvor hun ik kun bruger det som sut men spiser, dette er også gældende om dagen i hendes lure)
Ved ikke om det med barnevognen hænger sammen med det med maden og søvnen.. Hun startede med ikke at hun spise først. Hun har normal afføring.
Ved ik hvordan vi skal håndtere det. Håber du kan hjælpe os.
Med venlig hilsen
Marlene